Fulgi de ovăz – elixirul sănătăţii

fulgi de ovaz elixirul sanatatii

Ovăzul este o cereală integrală care se găsește în aproape orice magazin cu produse alimentare, însă cine vrea să consume ovăz trebuie să fie atent la ce este scris pe eticheta produsului. Întotdeauna este bine să alegeți doar ovăzul care nu conține aport suplimentar de zahăr și care este rafinat cât mai puțin, întrucât acesta își păstrează mai bine proprietățile.

Fulgii de ovăz sunt importanți pentru sănătate, în special pentru persoanele active, care își doresc să scape de kilogramele în plus și să obțină un corp ferm, tonifiat, puternic. Ajută la slăbire dar și la scăderea colesterolului și trigliceridelor. Aduc numeroase beneficii sănătății și nu trebuie să lipsească de la micul dejun sau din rețetele de zi cu zi.

Fulgii de ovăz reprezintă unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le putem consuma la micul dejun ori în cadrul gustărilor, deserturilor, meselor de dietă. Sunt plini de nutrienți și sunt o sursă bună de carbohidrați și fibre, inclusiv fibre beta-glucan.

De asemenea, aceștia conțin mai multe proteine și grăsimi decât alte cereale și sunt încărcați cu diferite vitamine și minerale.

Fulgii de ovăz – o gustare minunată, un aliment medicament

valori nutritionale fulgi de ovaz

Din punct de vedere nutrițional, ovăzul este unul dintre cele mai complexe alimente, deoarece conține carbohidrați cu absorbție lentă din fibre, proteine, substanțe minerale și vitamine. Într-o ceașcă de ovăz se găsesc 3,6 gr de grăsimi mononesaturate și polinesaturate, dar 0 g de colesterol. Dintre vitamine, în ovăz se găsește o cantitate importantă de vitamina E, dar și de vitamine din complexul B. Magneziul, fierul, cuprul, calciul, manganul și zincul sunt mineralele care se află în tărâțele de ovăz.

Boabele de ovăz, cea mai intactă formă a ovăzului, se gătesc foarte încet. De aceea oamenii preferă fulgii de ovăz, atât pe cei mai întregi cât și pe cei mai mărunțiți.

Fulgii de ovăz reprezintă o sursă valoroasă de vitamina B, E, fier, zinc, magneziu, seleniu, fibre și proteine, dar și de fitochimicale, cu puternice proprietăți anticancerigene și energizante. Ovăzul este un aliment ideal pentru persoanele care au un tranzit intestinal lent si o digestie înceată, deoarece îmbunătățește ambele procese. De asemenea, ovăzul scade riscul de cancer de colon, grație fibrelor care în drumul lor absorb toxinele și substanțele care ar putea produce tumori.

Ovăzul conține o cantitate mare de beta-glucan – o fibră solubilă ce aduce beneficii:

  • Reduce nivelul colesterolului rău LDL,
  • Reduce zahărul din sânge și controlează insulina,
  • Crește senzația de sațietate,
  • Susține bacteriile bune din sistemul digestiv.

 

1. Ovăzul este recunoscut pentru capacitatea lui de a scădea nivelul de colesterol și de a preveni asimilarea altor grăsimi nesănătoase în organism. Odată cu scăderea nivelului de colesterol scade și tensiunea arterială, iar înfundarea arterelor este împiedicată. Astfel, persoanele care consumă în mod regulat ovăz au șanse mari să prevină apariția bolilor cardiovasculare.

fulgi de ovaz beneficii

2. Un consum regulat de ovăz contribuie la scăderea riscului de diabet de tip II, deoarece fibrele solubile au o absorbție lentă în sânge și reglează glicemia.

3. Persoanele care își doresc să slăbească rapid ar trebui să consume zilnic ovăz, în diferite tipuri de preparate. Ovăzul conține fibre solubile, care, odată ajunse în stomac, își măresc de căteva ori volumul în contact cu apa. Astfel, acționează ca un burete, absorbind în drumul lor toxinele și grăsimile nesănătoase. Grație fibrelor solubile, ovăzul conferă rapid senzația de sațietate, senzație care durează mult timp. De asemenea, după consumul de ovăz dispar poftele alimentare.

4. Alte beneficii ale ovăzului:

  • contribuie la absorbția substanțelor nutritive în intestinul subțire,
  • previne constipația,
  • grăbește eliminarea enzimelor pancreatice,
  • mențin energia organismului la cote optime,
  • contribuie la tratarea sindromului de colon iritabil.

Cum consumăm fulgii de ovăz

Fulgii de ovăz reprezintă una dintre cele mai inspirate alegeri pentru un mic dejun sățios, care să ne ofere energie și poftă de viață. Fulgii de ovăz pot fi consumați la micul dejun sub formă de terci de ovăz.

Acest terci se prepară foarte ușor prin fierberea fulgilor în apă sau în lapte.

  • 50-100 g de fulgi de ovăz
  • 200-250 ml de lapte/apă
  • un vârf de sare.

Terciul de ovăz se află printre mâncărurile preferate de culturiști și atleți deoarece acesta conține carbohidrați cu absorbție lentă, sau carbohidrați complecși. Acești carbohidrați complecși îți oferă energie constantă în timp ce cantitatea ridicată de fibre îți oferă o senzație rapidă de sațietate.

Ovăzul este o cereală integrală care nu are un gust pregnant, ceea ce înseamnă că pentru a beneficia de un plus de aromă se pot adăuga fructe.

Combinația iaurt – fulgi de ovăz este excelentă, dacă ovăzul este o sursă excelentă de fibre solubile, la care se adaugă minerale și alte substanțe benefice organismului, iaurtul este o sursă excelentă de probiotice, adică bacterii care reglează tranzitul intestinal și îmbunătățesc digestia.

Combină fulgii de ovăz cu iaurt natural, un măr ras și un vârf de linguriță de scorțișoară, pune amestecul la frigider și servește-l dimineața, parfumat și răcoritor.

Dimineața sau la prânz este recomandat consumul unui bol de fulgi de ovăz cu iaurt, pentru accelerarea procesului de ardere a grăsimilor. Poți combina fulgii de ovăz cu fructe, nuci, stafide, condimente, semințe de in, de dovleac sau de floarea soarelui, piure de fructe, nucă de cocos, miere, piure de dovleac, lapte sau iaurt, parmezan, ouă fierte, frunze de spanac etc.

Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping